Nowoczesna, kontrowersyjna sztuka teatralna

W 1974 roku na scenie Teatru Narodowego w Warszawie wystawiono Balladynę w reżyserii Adama Hanuszkiewicza. Już na długo przed premierą rozeszła się wieść, że spektakl będzie całkowicie różny od poprzednich, tradycyjnych inscenizacji Balladyny. Bilety zniknęły z kas teatru, a publiczność szalała, kiedy na scenę wjeżdżała Bożena Dykiel jako Balladyna, na błyszczącym motocyklu. Dla potrzeb spektaklu, reżyser zakupił kilka Hond, główne postaci poruszały się po scenie i ponad nią właśnie na tych motorach. Jeżeli Hanuszkiewicz miał w swoim zamyśle spektakularny zabieg marketingowy, to udał się on w pełni. Ludzie walili do Narodowego niemal drzwiami i oknami, żeby zobaczyć spektakl w tak nowoczesnej odsłonie. Często reżyserzy uciekają się do nietypowych zabiegów, aby zwiększyć zainteresowanie swoją produkcją i zachęcić do oglądania swojego dzieła. Często jeden dodatkowy efekt przesądza zainteresowanie projektem. Hanuszkiewicz ten cel osiągnął – bilety sprzedawały się jak świeże bułeczki, część koneserów sztuki teatralnej była zbulwersowana, część patrzyła z pobłażaniem, a młodzież oszalała – uczniowie pokochali Balladynę Słowackiego! Hanuszkiewicz przeskoczył swoim pomysłem wszystkich polonistów.

Witaj na moim blogu o mediach i reklamie w Internecie. Bardzo gorąco zachęcam Cię do śledzenia na bieżąco moich postów, mam nadzieję, że dowiesz się z nich wiele interesujących dla Ciebie informacji. Zapraszam też do komentowania bloga!
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.