Jak wygląda misja w telewizji

Telewizja publiczna w naszym kraju w odróżnieniu od wszystkich innych telewizji komercyjnych, które są prywatne, ze względu na to, iż jest własnością państwową, ma trochę inny profil działalności niż te pozostałe. Wynika to nie tylko z poleceń wydawanych przez rządzących, ale wręcz z zapisów ustawy o telewizji publicznej. To wpływa istotnie na profil jej działania. W pewnym sensie ją to ogranicza, ale robi to w interesie społecznym. Dzięki temu kultura i sztuka taka jak teatr czy opera, które cieszą się w społeczeństwie zdecydowanie mniejszą popularnością niż film, muzyka, programy rozrywkowe itp. jest obecna w mediach i zaspokaja potrzeby kulturalne nawet tych osób będących w mniejszości. Bez tego nie mieliby często nawet możliwości obejrzenia niektórych spektakli. Także dobry film jest dzięki temu w zasięgu potencjalnego widza. Ta działalność, zwana misyjną, ma więc bardzo wiele zalet, choć dla samej telewizji jest pewnego rodzaju uciążliwością, bo zmniejsza wpływy z reklam. Ale dlatego też telewizja jest w znacznej mierze zasilana z abonamentu.

Witaj na moim blogu o mediach i reklamie w Internecie. Bardzo gorąco zachęcam Cię do śledzenia na bieżąco moich postów, mam nadzieję, że dowiesz się z nich wiele interesujących dla Ciebie informacji. Zapraszam też do komentowania bloga!
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.